Trivsel tross smerte

Dette er et mestringsseminar for en bedre hverdag for medlemmer i Personskadeforbundet LTN.

03.12.21: kl - 05.12.21: kl
20.09.21
Clarion Hotel & Congress Oslo Airport
Hans Gaarders veg 15, GARDERMOEN
Medlem (deltaker):
0,-

Påmeldingsfristen for kurset har utløpt.

Seminaret er for deg som lever med kroniske/langvarige smerter og som ønsker å lære mer om hvordan du kan mestre smertene i hverdagen bedre. Hensikten med helgen er å få økt kunnskap om og forståelse av langvarige smerter, identifisere faktorer som du kan påvirke, lære tiltak som gjør at du kan mestre smertene bedre og dermed kunne delta mer aktivt i hverdagen. Et viktig aspekt ved seminaret er også det å få møte andre i samme situasjon.

Egenandel er kr 1000,- pr. deltager og det er 30 plasser.

Noen av temaene er:

• Hva er smerte?
  • Hvordan ulike livsområder (sosialt, emosjonelt, spirituelt, fysisk) kan bli påvirket av å ha en kronisk smertetilstand, og hvordan forskjellige livsområder kan brukes til å ha en positiv innflytelse på smertetilstanden.
  • Bevisstgjøring av verdier i livet, og kunne identifisere og skalere verdiene i eget liv
  • Fysisk aktivitet og tilpasning ved smerter
  • Teknikker for å dempe smertetilstanden og/eller stressnivå

Foredragsholdere er Ingunn Stanghelle Velarde, fysioterapeut med spesialisering innen nevromuskulær rehabilitering, Heidi Trydal, psykologspesialist ved St.Olav Hospital og Kristin Levinsen, styremedlem i Asker og Bærum lokallag. Kurset har fått midler gjennom Stiftelsen Dam.

Seminaret gjennomføres med en kombinasjon av forelesninger, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsutveksling. Det vil legges inn gode pauser og tilrettelegginger. Deltagerne må klare 45 minutters foredrag om gangen.

Påmeldingsfristen for kurset har utløpt.